איך לעלות את הסיכוי שלנו להשיג משרת עבודה – מיתוג אישי ברשת

קידום המותג שלי בקורונה

תוכן עניינים

המותג הכי חזק שלכם הוא אתם!

גם אם אתם לובשים פראדה, נוהגים על פרארי ומדברים בעזרת אייפון עדיין המותג החזק ביותר אצלכם הוא עצמכם.
בסופו של יום אנשים ישפטו אתכם על פי מה שאתם מייצגים, איך שאתם מתנהגים ואילו ערכים אתם מייצגים.

אכפת לנו מה שאנשים חושבים עלינו, וזה צריך להיות ככה אך ברמה מסויימת, אם אכפת לנו יותר מידי ממה שאנשים חושבים עלינו, אנחנו לא נוכל להיות נועזים יותר ולנסות דרכים שונות מהמקובל שיעזרו לנו להצליח.

אך אם לא אכפת לנו כלל מה אנשים חושבים עלינו, יכול להיות שנמצא עצמנו ללא חברים ,ללא עבודה או ללא לקוחות כעצמאיים.

מצב המובטלים בישראל נהיה קשה יותר מסגר לסגר, ועם כניסתנו לסגר השלישי נתוני האבטלה אמורים לצמוח, אז נכון שאזרחים רבים מקבלים דמי אבטלה על החל״ת שלהם, אך לרובם זה אינו סכום מספק לרמת החיים שלהם ולכן אותם אזרחים מחפשים עבודה.

מיתוג אישי במקרה של חיפוש עבודה יכול רק לתרום המון, יותר ממה שחשבתם.

כחלק מתהליך פיתוח אישי בקורונה, אנו יכולים לבדוק מה אנחנו מייצגים כלפי חוץ, אם זה ברשתות החברתיות שעליהן נפרט בהמשך ואם זה בערוצי תקשורת אחרים.

קידום המותג שלי בקורונה

מי צריך למתג את עצמו?

יש אנשים שיחשבו שאני פונה עם מאמר זה רק לאנשים המחפשים עבודה שרוצים להרשים את מגייסי העבודה של חברות, אך זה ממש לא נכון.

גם עצמאיים ופרי לנסרים יודעים מצויין שהמיתוג האישי שלהם שווה כסף, ככל שיותר אנשים מזדהים עם הערכים שלי, מעריכים את דרך החיים שלי ומתרשמים מהאישיות שלי – אני אוכל ליצור לעצמי ערך מוסף בשוק העבודה גם כעובד שכיר וגם כעצמאי.

על חשיבות המיתוג האישי אצל אושיות ברשת או בלוגרים שעושים כסף על ידי מספר עוקבים מסוים ברשתות החברתיות או ברשת אין צורך להוסיף – ברור כשמש שהמותג שלהם זה מה שמכניס להם כסף ובעצם מקנה להם פרנסה.

חשוב ללמוד ולשפר את הכישורים שלכם, אך זה יהיה שווה כקלית השום אם לא תוכלו למתג עצמכם כטובים במה שאתם עושים, ושאנשים ידעו שיש ברשותכם את הכישורים הללו.

איך אני משפר את המיתוג האישי שלי?

פייסבוק

נתחיל מהשורה התחתונה – אנשים שאנו מתמיינים אצלם למשרה, סיכוי גבוה מאוד שהם יציצו ברשתות החברתיות שלנו ובראשן בפייסבוק שלנו.

פייסבוק היא רשת חברתית שרוב מהותה נמצאת בפוסטים והלייקים שלנו, כתוצאה מכך מאוד מומלץ לעבור על הפוסטים שלכם ולראות אם יש פוסט שלא הייתם רוצים שמגייסים יראו.

בנוסף, לא מומלץ להציג באופן מוחצן עמדות פוליטיות ברשתות החברתיות, אז גם לייקים לפוליטיקאים מסוימים יכולים לפגום בסיכויים שלכם לקבל את המשרה שאתם חושקים בה.

מה כן מומלץ? לעקוב אחרי משפיענים שהם קונצנזוס של טוב, לעקוב אחר עמודים מוסריים (בעד איכות הסביבה או בעלי חיים) ובמיוחד לפרסם פוסטים עם תוכן בעל ערך מוסף (דעה בנושאים שהם לא פוליטיקה למשל).

אינסטגרם

באינסטגרם אם אתם חשבון פרייבט אין לכם ממה לדאוג, אך אם החשבון שלכם פתוח אז מאוד כדאי לעבור על התמונות שלכם ולראות שאין תמונה שיכולה לפגוע בסיכויים שלכם לקבלת משרת עבודה.

תמונות שיכולות לפגוע בכם הן תמונות עם עמדה פוליטית, תמונות לא נאותות (אצבע משולשת למשל יכול להיות פחות מועיל) או כל תמונה מפוקפקת אחרת.

ישנן תמונות שדווקא כן יכולות לתרום לכם במיתוג האישי שלכם – תמונות אשר מציגות פעולות של התנדבויות, בעד נושאים מוסריים, מכנסים ואירועים ואפילו תמונות שלכם מטיילים בעולם וחווים תרבויות שונות.

לינקדאין

הרשת החברתית המרכזית בכל מה שקשור למקצועיות, אנשים מחפשים עובדים בלינקדאין וגם בודקים אם למתמודדים למשרה בעסק שלהם יש חשבון לינקדאין.

לינקדאין הוא כמו קורות חיים בדמות רשת חברתית, ניתן להוסיף ללינקדאין גם פוסטים שכתבתם, היכן עבדתם ומה הם היכולות שלכם, אין לכם לינקדאין? תשנו את זה כמה שיותר מהר והשקיעו מאמץ בקידום הפרופיל שלכם בו.

לינקדאין

גוגל

כולנו משתמשים בגוגל כדי לחפש דברים, והמון מגייסים בודקים אם יש מידע נוסף שאפשר לקבל עליכם (בנוסף לרשתות החברתיות) גם במנוע החיפוש הפופולרי של גוגל.

בדקו מה מופיע שאתם רושמים את השם שלכם בגוגל, אם זה הרשתות החברתיות בהם אתם חברים – דאגו לשפץ אותם כמו שהסברתי לפני, ואם אתם מופעים באופן חיובי באתרי אינטרנט, כתבות וכדומה – זה כנראה יוסיף לכם נקודות זכות אצל ציידי הכשרונות.

קורות חיים

אין ספק שקורות החיים שלכם מעצבים את ״המותג״ שלכם כלפי המגייסים, בקורות החיים אתם מציגים את הכישורים שלכם, את הניסיון שלכם ובעצם כל דבר שתוכלו להגיד על עצמכם שיגרום לחברות לבחור בכם להיות עובדים שלהם.

אך קורות החיים מציגות גם דברים שאנחנו אומרים בין השורות: אם לא השקענו בעיצוב קורות החיים זה מעיד עלינו משהו, אם ניסחנו את עצמנו בצורה מקצועית אך לא מתנשאת זה מעיד עלינו משהו. במילים אחרות – לא רק התוכן שאנחנו רושמים בקורות החיים הוא חשוב.

אחד מהנושאים שאפשר לחקור בזמן הבידוד הביתי הוא איך כותבים קורות חיים שישכנעו את מגייסי החברות לבחור בכם, גם התמדה בקורות החיים היא דרך מעולה שתשרת את המטרה שלכם -המטרה שהיא איך לנצל את משבר הקורונה באופן מיטבי.

מותג בקורונה

גם מפורסמי על ממתגים את עצמם כל הזמן

אתמול כריסטיאנו רונאלדו הגיע ל250 מיליון עוקבים באינסטגרם, הראשון בעולם.

רונאלדו מחזיק בתואר פרופיל האינסטגרם עם הכי הרבה עוקבים בעולם, כאשר במקום השני נמצאת אריאנה גראנדה עם 214 מיליון עוקבים.

זה אולי נשמע כמו הבדל מועט כשמדברים במיליונים, אך מדובר פה ב36 מיליון עוקבים יותר לכדורגלן הפורטוגזי, וכל זה כאשר כדורגל אינו ספורט פופולרי בארה״ב (350 מיליון איש) והאינסטגרם נאסר לגלישה בסין…

כדי להבין את הכוח של המיתוג, אפשר להסתכל על פרופיל האינסטגרם של המתחרה העיקר של כריסטיאנו רונאלדו להיות הכדורגלן הטוב בדורו, אני כמובן מדבר על ליאונל מסי הארגנטינאי.

למסי יש 175 מיליון עוקבים באינסטגרם (75 מיליון עוקבים פחות) למרות שנחשב כדורגלן באותה רמה של רונאלדו, ועל פי רבים גם כטוב מכריסטיאנו רונאלדו, אז מה מבדיל אותם? מיתוג מיתוג ומיתוג.

אז אם רונאלדו משקיע במותג שלו כל הזמן, סיכוי גבוהה מאוד שזו מטלה רלוונטית גם עבורכם.

 

בעולם החדש בו אנו חיים, גם אם תהיה העובד הטוב ביותר אך תהיה ידוע לשמצה ברשתות החברתיות – אתה תפוטר.
לינקדאין הפך להיות המקום החם ביותר עבור מגייסי עבודה, מאוד מומלץ שיהיה לכם פרופיל ואף תשקיעו במידע שאתם מציינים בו.
כריסטיאנו רונאלדו הוא הפרופיל בעל מספר העוקבים הגבוהה ביותר באינסטגרם – 250 מיליון עוקבים.
בעלי עסקים קטנים יודעים שהלקוחות שלהם קונים קודם כל את היחס האישי שלהם, ומותג אישי יכול להועיל בכך המון.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *